tenBroeke naar VS

Tofino aan het strand en terug richting Victoria.

Na een lange rit met weer een stuk door de bergen komen we aan in Tofino. Het is hier voor onze begrippen gewoon druk op de camping. We hebben wel een prachtplek aan zee.Achter onze camper een trappetje en we staan op het strand. Het waait aardig en de mist komt opzetten. Dat is wat ze hier de crazy fog noemen. Binnen no time zie je de eilandjes in het water niet meer. Je mag hier wel vuurtjes maken en dat is hier een uitzondering. Er is nl overal een campfire verbod. Ook op het strand veel kampvuren. We slapen bij het geluid van de golven. Prachtig. De volgende dag begint weer mistig en dat trekt langzaam open. Het is kouder dan we gewend zijn. We waren over de 30 graden gewend en het is hier tien graden kouder. Tofino in geweest en bij terugkomst toch even de oceaan in. 's Avonds marsmellows boven het vuur. De volgende dag, vandaag dus, toch maar besloten om eerder richting Victoria te gaan. Een campground gevonden voorbij Port Alberni. Weer een heerlijk rustige camping......