tenBroeke naar VS

Whalewatching in Victoria

We zitten in Victoria nog op Vancouver Island en vandaag een whalewatchtour gedaan. Om 9. 15 uur werden we van de campground opgehaald en naar de haven gebracht. Eerst moet je tekenen voor jezelf en de kinderen dat de tocht op eigen risico wordt gedaan. We zitten namelijk op een Zodiac en dat is een soort grote speedrubberboot. Niet goed als je last van je rug hebt..... We worden in soort mummiepakken gehezen voor de kou en het water en dan gaan we. De tour duurt 3 uur en vliegt voorbij. We gaan de Pacific op en zelfs over USA grens. En dan zien we ze de killerwhales oftewel de orka's. We hebben er wel 30 tot 40 gezien. Zo gaaf. En ook de boottocht naar de plek ging gaaf. Over de golven soms los komen van het water en met flinke klappen. Paul zit aan de zijkant en wordt aardig nat, maar hij geniet ervan. Dit was zo gaaf om met elkaar te beleven! Moeilijk om foto's te maken precies op het moment dat ze uit het water springen. Op de terugweg nog langs een rots met allemaal zeehondjes. De schipper zei wel dat dit het voor was van de andere soort orka en daarom ging hij er langs.... Op vaste land even bijkomen, wat eten en rondlopen in Victoria. Allemaal hebben we een rode kleur gekregen maar wat hebben we genoten. Morgen met de ferry naar het vaste land in Vancouver. Daar nog een nacht op een campground en een nacht in een hotel. Dan komen we weer thuis hoor.

Pa en Ma

Wat een belevenis voor jullie.Maar goed dat ik het niet van te voren wist,nou nog een paar daagjes en dan zijn jullie weer thuis.Wij zitten nog vol van de wok.Lieve groetjes van pa ma.