tenBroeke naar VS

The Mall

Vanochtend natuurlijk erg vroeg wakker en het gerekt tot 7 uur en toen maar opgestaan. Lekker ontbijten met fruit en wafels en voor 9 uur al op pad. Lopend naar het Capitool en de gebouwen erom heen. Het is zondag dus niet alles is open. Lisan wil graag in de grootste bibliotheek van de wereld en die is ook dicht. Gaan we nog wel heen voordat we doorvliegen. Het begint met prachtig weer, het is 27 C, maar af en toe valt er een bui. Wat mooi is in Washington is dat alle musea gratis zijn en dat komt mooi uit als het ineens gaat regenen. Er zijn erg veel mooie musea langs de Mall, het uitgestrekte stuk groen met monumenten wat loopt van het Capitool tot aan het Lincoln monument en daar rechts van naar het Witte Huis. Het Washington monument, de grote pilaar waar vandaan je alles kunt zien. Het air en space museum met de eerste vluchten van Lindberg en de eerste stap op de maan. Mooi in beeld gebracht. Ook het holocaustmuseum was prachtig, erg indrukwekkend. Via het Jefferson monument, het Roosevelt en het Martin Luther King monument naar Lincoln. Groot allemaal! Toen vielen de voetjes er ondertussen wel een beetje af. We hadden met een trimteammaatje van mij afgesproken die hier ook is met zijn gezin. Lekker bij een Italiaan gegeten. Gezellig en bizar dat je elkaar hier tegenkomt, Terug naar het hotel en de foto’s bekijken om na te genieten. We hebben het erg leuk met z’n vieren.